Genel, Restaurantlar

Kikas’ta Fasıl Dolu Bir Akşam Yemeği

Taksim’in keşmekeşinden kaçıp Gümüşsuyu’nun sakin ve naif havasına bırakıyoruz kendimizi. Karşımıza Kikas Cafe Restaurant çıkıyor. Daha evvel nasıl farketmediğimize hayıflanıyoruz Kikas’ı, Şef Özlem Mekik’in nazik davetini kabul ettiğimizde..

kikas-restoran-fasıl-müzik

Masa çeşit çeşit mezelerle donatılmış. Humus, cevizli biber, patlıcan söğürme..

20151019_200235

kikas-cafe-gumussuyu-fasil-mezekikas-cafe-gumussuyu-meze-kikas-cafe-gumussuyu-fasil-meze-balik

Fasıl ekibi öyle güzel çalıyor ki durmadan eşlik ediyorum parçalara.. Gecenin ilerleyen saatlerinde ekibin solisti olduğum doğrudur 🙂 Çorlulu Savaş ve ekibi gerçekten işinin ehli.. Klarnet ve kanun sololarla kendimizden geçiyoruz. Hatta bir ara kanun virtüözü sırtında çaldı kanunu. Gel de coşma 🙂

kikas-restoran-gumussuyu-ballik-fasil-kanun

Bir taraftan da kıymalı humusa daldırıyoruz çatalımızı.. Benim için değişik bir lezzet oldu ama çok beğendim. Kavrulmuş kıymanın çiğ köftenin yanına bu kadar yakışacağını beklemezdim..

kikas-restoran-gumussuyu-fasil-kiymali-cigkofte

Sac oruğu geliyor peşine.. Bir çeşit içli köfte olan oruğun yassı bir şekilde sunumunu da ilk kez gördüm mekanda. Lezzeti güzeldi.. Güveçte karides de lezizdi. Ama sunulan balık pek tatsızdı.

kikas-restoran-gumussuyu-fasil-meze-eglence

Mekanın işletmecisi Atakan Bey’in hoşsohbetiyle gece daha da keyifli hale geldi. Cumartesi ve Pazar günü fasıl ekibi var. O yüzden mekana ziyaretinizi o günlere denk getirmenizi öneriyorum. Haricinde mekanı kahvaltı ve öğlen yemeği için de tercih edebilirsiniz.

kikas-restoran-gumussuyu-guvecte-karides

Genellikle Antakya ve Ege mutfağının hakim olduğunu söylemeliyim. Fasıl dendiğinde sadece Ege mutfağı gelmeyecek bundan sonra aklıma, Antakya mutfağı da keyifli sohbetlere, kaliteli müziklere iyi bir eşlikçi olabiliyormuş. Özellikle geniş arkadaş gruplarıyla hoş bir akşam yemeği yemek için ideal..